www.apost-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Четверг, 28 березня 2024 року
Що нового на сайті?

Архів публікацій
Апостоловський район >> Новини
Що необхідно знати про призначення пенсії
Версія для друку Написати листа
Заява про призначення пенсії та необхідні документи подаються до відділів та секторів обслуговування громадян (сервісних центрів) Пенсійного фонду України особисто, або через законного представника (діє на підставі нотаріально оформленої довіреності).

    Особі, яка має право одночасно на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв’язку з втратою годувальника) за різними законами, а також на щомісячне довічне грошове утримання, що виплачується замість пенсії, призначається одна пенсія, або щомісячне довічне грошове утримання за її вибором.
    Переведення з одного виду пенсії на інший проводиться з дня подання заяви з усіма необхідними документами (заява встановленої форми; паспорт ідентифікаційний код; трудова книжка; за бажанням пенсіонера та за умови підтвердження первинними документами довідка про заробітну плату за будь-які 60 місяців підряд по 30.06.2000, незалежно від перерв; диплом та інші документи, якими підтверджуються періоди навчання на денному відділенні до 01.01.2004; довідка з військкомату про проходження військової служби, військовий квиток (в разі необхідності); свідоцтво про народження дітей (в разі необхідності); свідоцтво про одруження (в разі необхідності); заява та номер розрахункового рахунку в уповноваженому закладі банку; в разі призначення пенсії за віком на пільгових умовах по Списку №1, №2, необхідно надати довідку, уточнюючу пільговий характер роботи; довідка про перейменування підприємства (в разі необхідності); дві кольорові фотокартки розміром 6х4 см.
    Для встановлення надбавок, підвищень та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством окрім заяви, паспорту (іншого документу, що посвідчує особу та ідентифікаційного коду) додатково надаються документи, які засвідчують: особливий статус особи; підставу для встановлення надбавки на утриманців; підставу для встановлення надбавки на догляд.
    Заява про призначення пенсії за віком може бути подана не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку.
    Пенсія за віком призначається з дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку, якщо звернення за пенсією відбулося не пізніше трьох місяців з дня досягнення особою пенсійного віку. В інших випадках пенсія призначається з дня звернення.

    Умови призначення пенсії

    Право на пенсію за віком мають особи після досягнення 60 років* та за умови наявності відповідного страхового стажу.
    *Пенсійний вік жінок змінюється поступово до 60 років у 2021 році:
    Пенсійний вік жінкиПеріод, у який народилася жінка
    58 років 6 місяцівз 01.10.1959 по 31.03.1960
    59 роківз 01.04.1960 по 30.09.1960
    59 років 6 місяцівз 01.10.1960 по 31.03.1961
    60 роківз 01.04.1961 по 31.12.1961

    У 2018 році необхідний страховий стаж для призначення пенсії становить 25 років. Щороку необхідний страховий стаж буде збільшуватись на 12 місяців, і у 2028 році становитиме не менше 35 років.
    Якщо особа, яка досягла віку 60 років, не має необхідного страхового стажу (від 25 до 35 років), вона матиме право на призначення такої пенсії після досягнення 63 років за наявності страхового стажу:
у 2018 роцівід 15 до 25 років
у 2019 роцівід 16 до 26 років
у 2020 роцівід 17 до 27 років
у 2021 роцівід 18 до 28 років
у 2022 роцівід 19 до 29 років
у 2023 роцівід 20 до 30 років
у 2024 роцівід 21 до 31 років
у 2025 роцівід 22 до 32 років
у 2026 роцівід 23 до 33 років
у 2027 роцівід 24 до 34 років
з 2028 рокувід 25 до 35 років

    У всіх випадках після 01.01.2019, за наявності страхового стажу не менше 15 років, особа матиме право на пенсію у віці 65 років.
    Страховий стаж, необхідний для призначення пенсії у певному віці, визначається на дату досягнення особою віку 60, 63 або 65 років.
    Починаючи з 1 січня 2028 року, у разі наявності 40 і більше календарних років страхового стажу, пенсія за віком призначається незалежно від віку.

    Як отримати довідку про розмір пенсії?

    На електронному порталі ПФУ http://portal.pfu.gov.ua існує така послуга, як попереднє замовлення документів. Засобами Веб-порталу можна подати заяву - запит на підготовку паперових документів. Після опрацювання звернення надійде відповідь де можна отримати вже підготовлені паперові документи (обов’язково мати при собі документ, який підтверджує особу).
    При особистому зверненні до Пенсійного фонду необхідно надати наступні документи: заяву довільної форми, у якій вказано, за який період часу необхідна довідка про розмір пенсії та з якою метою вона буде використовуватись (субсидія, кредит, пільга тощо); паспорт або інший документ, що посвідчує особу; ідентифікаційний код; пенсійне посвідчення.
    Способи реєстрації на WEB-порталі Пенсійного фонду України:
    І. Подача заяви для реєстрації на WEB-порталі

    Для реєстрації заяви необхідно особисто відвідати орган Пенсійного фонду України.
      Документи, необхідні для оформлення заяви:
      - паспорт;
      - реєстраційний номер облікової картки платника податків – фізичної особи (ідентифікаційний номер).
      Натомість видається розписка про одержання заяви та «реєстраційний код».
      Цей «реєстраційний код» необхідний для реєстрації на WEB-порталі, його необхідно зберігати в таємниці до моменту закінчення реєстрації!
    Зайшовши на WEB-портал ПФУ в мережі Інтернет і вибравши пункт меню «Реєстрація» в закладці «Реєстрація за заявою» необхідно заповнити реєстраційну форму.
    Після реєстрації на вказану при реєстрації електронну адресу прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації надійде повідомлення з WEB-порталу про успішне закінчення реєстрації.

    ІІ. Онлайн-реєстрація за електронним цифровим підписом
    (ключем ЕЦП)
    Для онлайн-реєстрації на WEB-порталі необхідно мати особистий електронний цифровий підпис (ЕЦП).
    Для авторизації за ЕЦП потрібно виконати такі кроки:
    На екранній формі «Вхід» в закладці «За ЕЦП» ознайомитись зі списком АЦСК (Акредитований центр сертифікації ключів), ЕЦП яких підтримує WEB-порталі ПФУ.
      Якщо Ви маєте ЕЦП одного з цих АЦСК:
      - виберіть відповідний АЦСК;
      - виберіть файл ключа;
      - введіть пароль ключа.
    Якщо у Вас немає ЕЦП одного з запропонованих АЦСК, Вам необхідно звернутись до запропонованих АЦСК та отримати ЕЦП.
    Адреси отримання ключів та зразки заповнення заяв можна переглянути на сайті Центру сертифікації ключів Державної фіскальної служби України – www.acskidd.gov.ua/reglament.


    Перший заступник начальника
    Головного управління
    Пенсійного фонду України
    в Дніпропетровській області Лариса Дуксова
    Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор